Adverteren op sociale netwerken bieden verschillende uitkomsten

Online adverteermogelijkheid via social media

Social media biedt de mogelijkheid om online te adverteren. Overigens kan er natuurlijk ook mogelijk om op zoekmachinepagina’s en op websites van derden te adverteren. Door het grote aantal gebruikers kunnen social media zich qua bereik meten met de traditionele media zoals de radio of televisie.
Er zijn verschillende redenen om te adverteren op sociale netwerken. Voornamelijk Facebook, Twitter en LinkedIn hebben miljoenen gebruikers alleen in Nederland al. Dit betekent dus dan social media een ontzettend groot bereik heeft. Wanneer je meer naamsbekendheid wilt genereren is social media een ontzettend mooi medium om op te adverteren.

De revolutie van het social media bereik

In de laatste jaren zien we voornamelijk het zogenoemde organische bereik (waar je niet voor betaalt) steeds meer dalen. Dit komt doordat merken steeds actiever worden op social media en netwerken filteren op de relevantie voor je gebruiker. Ook zijn de betreffende advertenties een noodzakelijk verdien model voor veel verschillende social media netwerken. Om dan toch het gewenste bereik te kunnen realiseren is een betaald bereik via verschillende advertenties noodzakelijk.

De social-mediastrategie en –inzichten

Binnen de ontwikkeling van een goede social-mediastrategie staat het onderzoeken centraal. Met behulp van verschillende onderzoeken kan er gezocht worden naar antwoorden op de vragen wat consumenten beweegt op social media, wat concurrenten doen op social media, wat de volume rond het bedrijf is en wat de succesvolle initiatieven zijn op social media.
De resultaten van een degelijk onderzoek onder de doelgroep kunnen gebruikt worden om de te maken keuzes te ondersteunen bij de ontwikkeling van een juiste social-mediastrategie. Een concurrentie analyse kan binnen deze onderzoeken in kaart brengen op welke wijze de concurrenten social media inzetten en welke inzet daadwerkelijk succesvol is. Deze positieve en negatieve bevindingen kunnen de social-mediastrategie ondersteunen. Dit biedt verschillende uitkomsten voor bedrijven.

online adverteren

Adverteren op sociale netwerken bieden verschillende uitkomsten