Alles wat je moet weten over Display Advertising

Display advertising is een marketingtechniek die plaatst vindt op het web. Hierdoor is het een onderdeel van online marketing/internet marketing. Online advertenties en banners behoren tot display adverteren. Het koopgedrag van de consument wordt sterk bepaald door de advertenties die zijn op websites zien, vandaar dat het een interessant onderwerp is om wat meer over te weten te komen.

Waarom banners inzetten?

Banners zijn aantrekkelijke en visuele reclame-uitingen op websites. Veel adverteerders maken gebruik van deze manier van adverteren, aangezien het veel voordelen met zich meebrengt. Allereerst helpt het je bij het vergroten van je naamsbekendheid. Je kunt banners goed inzetten als middel om je merk goed in de markt te zetten, maar ook om je producten te promoten. Dit kan door te adverteren in het displaynetwerk van Google. Het resultaat hiervan zal zijn dat er meer op jouw merk gaat worden gezocht. Dit werkt ook wanneer je een nieuw product wil gaan lanceren en deze bij jouw doelgroep onder de aandacht wil brengen.
Een ander voordeel van deze marketing variant is dat het kan dienen als remarketing. Je kent het wel, je zoekt een paar nieuwe schoenen en bezoekt hiervoor een bekende webshop. De prijs van de schoenen maakt je aan het twijfelen waardoor je je aankoop nog even uitstelt en de website weg klikt. Vervolgens ga je rondkijken op andere website tot je oog ineens valt op een advertentie waarop de schoenen getoond worden waar jij zojuist naar hebt gekeken. De banner ziet er aantrekkelijk uit waardoor je getriggerd wordt om de schoenen alsnog te kopen. Dat is effectieve remarketing.
Weer een ander voordeel van banners is dynamische remarketing. Hiermee kunnen zowel nieuwe klanten als bestaande klanten worden aangesproken. Het prospect bezoekt een pagina en verlaat vervolgens de website. Door het prospect te achtervolgen met productadvertenties op een andere website, is de kans erg groot dat het prospect terug keert op de website.

Alles wat je moet weten over Display Advertising