Bedrijfsfilmpje maken

Definieer uw doelgroep als eerste.

Marketing gaat over de positionering en het communiceren van uw unieke waarde aan een zeer specifieke doelgroep. Uw product of dienst zal niet iedereen aanspreken. In feite zal uw bedrijfsfilmpje geen beroep doen op mensen die helemaal niet geïnteresseerd zijn. Daarom moet je ervoor zorgen dat het bedrijfsfilmpje is toegesneden op de specifieke problemen van een zeer goed gedefinieerde doelgroep. Dat klinkt riskant, want om je de focus van het bedrijfsfilmpje te beperken moet je elementen weg laten.

Zo werdt eens een videoproject voor een bedrijf in Engeland gepromoot.

bedrijfsfilmpjeZe besteedden een groot deel van de tijd in het werken met de klant om het publiek te definiëren. Daarna gaan ze verder de belangrijkste boodschap die in het bedrijfsfilmpje zou moeten zitten. Verfijnd door het creëren van twee afzonderlijke video’s: 1. Die was gericht op ouders en opgenomen programma door de professoren verstrekte informatie bij het Centrum en 2 Die was gericht op studenten en opgenomen perspectieven van twee studenten aan het bijwonen van het college.

Vertel een geweldig verhaal dat een emotionele band maakt.

Onze bewuste geest wil ons doen geloven dat we rationele beslissingen nemen. Ons onderbewustzijn weet wel beter. Vrijwel alle aankoopbeslissingen zijn emotionele beslissingen. De meeste bedrijfsfilmproducties zijn tegenwoordig recitaties van de feiten, functies en voordelen. De meesten kijken het bedrijfsfilmpje nooit tot het eind. Als u wilt dat uw kijker blijft kijken en uw boodschap niet vergeet zult u het moeten gooien op een emotioneel niveau.

Jamie Sean is een openbare spreker, een business coach en ondernemer.

Hij is ook een geweldige verteller. Hij benaderde ons om een ​​promotie-video, die zou helpen in de ontwikkeling op Noord-Amerikaanse markt. Na een korte ontmoeting met Jamie was het duidelijk dat zijn succes niet alleen uit wat hij doet komt. Het succes van Jamie is grotendeels bereikt door wie hij is. Na die openbaring van de structuur was het maken van de video vrij eenvoudig – zet de camera aan en laat Jamie zijn verhaal te vertellen. Geen hype, geen slimme positionering, geen functies en voordelen, maar Jamie … dat Jamie.

Bedrijfsfilmpje maken