Effectiviteit op een website biedt vele voordelen

Waarom is het hebben van een effectieve website belangrijk?

Een effectieve website levert een positieve bijdrage aan de doelstellingen van het bedrijf. Dit kunnen verkoopdoelstellingen zijn, maar ook communicatiedoelstellingen of productiedoelstellingen. Een website staat niet op zich, maar vervult een specifieke rol in het productie- en service- en marketingproces in het bedrijf. Online marketeers moeten er voor zorgen dat consumenten de website bezoeken, de website moet men boeien, ze moeten beslissen over een product, bestellen, betalen en uiteindelijk zo tevreden zijn dat er een binding met de website ontstaat.

De customer experience op de website

Het bezoek aan de website moet leiden tot een positieve klantenbeleving. Customer experience of klantenbeleving is de optelsom van wat de klant ervaart tijdens de interactie met de organisatie en het gevoel dat die ervaring bij hem oproept. De klantenbeleving is heel iets persoonlijks: de ene klant ervaart een contact met een organisatie heel anders dan de andere persoon. Hoe prettiger de klant het vindt om de website te gebruiken, des te groter het effect is op de verkoopresultaten en merkbeleving. Om de ervaring van de klant positief te beïnvloeden, is het belangrijk goed te begrijpen welke ‘reis’ de klant maakt tijdens het zoeken naar informatie, het kiezen van een product, het kiezen van een verkoopkanaal en de aanschaf.

effectieve website

Effectiviteit op een website biedt vele voordelen